Wednesday, February 4, 2009

one more day 4 me..

Alhamdulillah.. segala syukur kpd Allah dan selawat serta salam kpd Rasul junjungan..
Thanks 2 Allah coz give me one more chance 2 breath. syukur gak coz aku still dlm rahmatNya..
kdg2 kita leka dlm melalui khdpn seharian..hang out ngan frens (gelak2 smpi x ingat dunia), bz ngan esaimen,keje2 len n mcm2 r..kita lupa nak ucapkan betapa bersyukurnya kita dpt hdp satu hr lg untuk nak ktip pahala 4 bekalan di "sana"...bjln x tgs kita as khalifah n ubudiyyah??(emm tahla)..aku doa smga aku x tglg dlm org2 yg lalai..
sumtimes aku rasa ngeri..ngeri tgk manusia zmn skunk..bts pergaulan tnpa had,x pk halal n haram..cuba mncari keseronokan dnia..mncari hburan untuk ktenangan...sdgkan saudara seislam tengah bergelut untuk hdp mpjuangkan agama..malunya jd manusia yg berhambakan nafsu..
kdg2 kita hdp untuk cr ksrnokan sdgkan ksrnkan 2 x kekal..hnya smntara..(cam pmpuan kuar shoping*wat perabis duit je*..n lelaki men game)..akhirnya hdp kacau bilau..shari suntuk p shoping smpi lupa wktu solat,esaimen x wat,keje2 len berlambak menunggu..n ksmpulannya bkn ketenangan yg kita dpt..tp lg tensen..(tul x??)..itulah dr aku yg dulu..
n now i realize..sejauh manapun kita cuba mncari ksronokan smpi melampaui batas,semakin hdp kita kacau bilau..x terurus...kita jauh dariNya..alangkah malang coz xdpt nak kecap kemanisan untuk mencintaiNya..
kita sbuk kejar cinta dnia..yg hanya palsu..x mmberi jaminan pun..tp cinta hakiki yg sepatutnya cuba direbut kita abaikan..betapa ruginya org2 yg terus berada dlm kegelapan...
"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU KERANA CINTANYA TIADA TANDINGAN"

No comments: