Monday, May 11, 2009


salam..selamat hari IBU..

emm...rasanya x terlambat lg tuk aku wish selamat Hari IBU kepada semua yg bergelar ibu,emak,umi,mummy,mama dan apa jua gelaran tuk seseorag yg telah melahirkan kita..dan khususnya kepada emak (AZIAN BT YUSOFF)..u're the greatest mom n my source of inspiration..thanx 4 being such a good supporter & thanx coz sggp bersusah payah besarkan kami..



bercakap soal mak, aku mmg sgt2 snstf kalo berkaitan dgn mak..sng tersentuh & risau kalo apa2 jd pd mak..mgkin dari kecik mmg dah sgt rapat dgn mak berbanding arwah abah..aku digelar anak manja mak..ntahla..akupun x tau sbb apa..tp mak sng nak beri keizinan kalo aku yg mtk..dari kecik mmg xleh berenggang dgn mak..tp sejak dah belajar jauh ni aku cube bljr tok berdikari..tp WAJIB stp hari call mak..kdg2 smpi 2,3 kali dlm sehari..hehe (anak manjala katakan)..



mak..maafkan atas segala slh silap dan dosa yg pernah dilakukan..

aku bersyukur kerana ada mak yg begitu memahami dan penyayang..

bg sesape yg msh ada IBU, tlglah hrgai ibu kita..jgn smpi episod derhaka tanggang berulang kembali..dan bagi sesape yg sudah kehilangan ibu mereka, sentiasalah mnjadi anak yg soleh/solehah dan selalulah berdoa tok kesejahteraan roh mereka "di sana"...

"Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya), dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu; dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan)." (LUQMAN:14)

No comments: