Thursday, October 29, 2009

akukah itu???


tersentak aku saat menatap hasil penulisan akhawat itu..
tb2 spt ada sesuatu yg meresap di dlm hati..
sesuatu yg sgt aku rindui..
semangat itu..ya.. semangat itu..

aku yg makin futur merindui perasaan itu..
yg bukan dbuat2 ttpi lahir dari hati..
teresak2 aku tatkala membacanya..
dmana diri aku kala ini??
terumbang-ambing mencari sesuatu untuk dipegang..
berharap pada tgn2 keji untuk menghulur???

ahhh..betapa lekanya aku..
knp manusia yg ku harapkan di saat aku tegar mahukan cinta ilahi??
semua mata memandang..
pandangan keji barangkali..
persona yg dulunya di anggap sudah mantap imannya tb2 menjadi mundur..

salahkah aku??
jwpnnya YA..
kerana aku biarkan diri hnyut dibuai perasaan yg smntara..
BAHAGIAKAH AKU KINI??
jwpnnya TIDAK..
aku mungkin mndpt "kasih sayang" yang ku anggap sejati..
tapi akhirnya aku jadi begini..
dibuang sahabat, dikeji dan disisih..

aku rindukan diriku yg dulu..
yg dengan berani mengatakan TIDAK kepada mereka..
mereka yang mahu singgah dalam hati..
tapi kenapa dengan hnya kata-kata indah aku leka??
hatiku cukup rapuh..
air mataku kini bukan kerana menangisi dosa-dosa..
tetapi untuk meratapi hati yang sengsara..

hei diri, nafsu dan jiwa.. bahagiakah kau skrg??
adakah ini yang kau mahukan???
betapa mahal nilai hidayah itu tapi kau gadai dengan sekelip mata..
merataplah kau kini..
moga ada lagi sinar untukmu..

berdoalah padaNYa moga Dia masih sudi berada di hatimu..
kerana alpamu itu dek kerana melayani perasaan..
sedarlah diri..bangunlah semula..
masih ramai yang mengharapkanmu..
percayalah..
bukan "dia" yang hanya mampu membahagiakan..
tetapi mereka yang setia di sisi mu waktu kau suka dan duka..

kalian..
hadirnya kamu benar-benar satu rahmat..
moga aku akan tersedar dari lena yang panjang..
doakan kekuatan mengiringiku..
bermujahadah melawan jahiliyyah yang satu itu...




4 comments:

E said...

Alhamdulillah datangnya detik begini di hati. semoga sentiasa di rahmat & baraqah Allah Taala hendaknya, InsyaALLAH....


rgds,

FArah said...

iman sntiasa berbolak-balik..
tiap org xterlepas drpdnya..
smoga Allah sntiasa bersama kita..
iA, kami sntiasa bersama kamu..
;)

attuffahumairah said...

dalam mujahadah memang akan byk halangan dan dugaan..ni salah satunya..akak ada dua pilihan..pilihan pertame jauhkan diri anda dari handphone sampai hati kuat atau buang je kot..yg kedua..kawen je kalau dh tak mampu nak puasa..

kalau kawan2 memandang keji, takpe awak masih ade Allah tempat mangadu..dan Allah pun kate takde manusia yg bersih kecuali Allah nak bersihkan die..

same jugak dgn akak..manusia biasa yang perlu renew iman dari mase ke mase..

ingat! jangan terlalu nak bersandar kekuatan kepada kawan2..bile kawn2 takde mule kite goyah..carilah akar bantu kite kuat dan yakin janji2 Allah walau kite berseorangan..pilihan ade kat tangan awk..fikir2kanlah wahai adik..

hidungberantai said...

bangunlah wahai saudaraku...perjalanan yang paling sukar ialah melawan nafsu...kuatkanlah hati dan tetapkanlah ia kejalan yang satu...jalan yang menuju kearah Nya...